سلامت و پزشکی

ساخت وبلاگ

علت اين بيماري، ايجاد خراشيدگي در پوست مقعد به دنبال اسهال طولاني مدت يا يبوست است . اين خراشيدگي باعث انقباض عضله داخلي مقعد مي شود واين انقباض باعث ايجاد درد شديد مي گردد.

علائم اين بيماري چيست ؟
افراد مبتلا به اين بيماري معمولا” با درد هنگام اجابت مزاج مراجعه مي كنند و گاهي نيز از خروج چند قطره خون همزمان با اجابت مزاج شاكي هستند . بعضي از بيماران از درد شديدي كه چند ساعت پس ازاجابت مزاج تداوم http://darman.clinic/%D8%B2%D8%AE%D9%85-%D9%85%D9%82%D8%B9%D8%AFدارد شاكي هستند . البته بايد بيماران بدانند كه عليرغم درد شديد و همراهي با خونريزي ، اين عارضه بيماري خطرناكي نمي باشد .

 

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 153 تاريخ : دوشنبه 25 بهمن 1395 ساعت: 18:09

اصولاً براى برطرف کردن علایم هموروئید با توجه به نوع و تشخیص پزشک متخصص، چندین روش درمانى وجود دارد:
 
1- درمان طبیعی: معمولاً براى هموروئیدهاى خفیف توصیه مى شود که عبارت است از کنترل یبوست با مصرف رژیم غذایى پر فیبر مثل میوه جات و سبزیجات خام، کاهو، آلو، انجیر، نان سبوس دار، اصلاح عادت اجابت مزاج، استفاده از پمادهاى ضد هموروئید و استفاده از ملین ها و لگن آب گرم.
 
2- درمان سرپایى : از آنجا که روش هاى جراحى معمول با بسترى شدن بیمار، نیاز به بیهوشى، درد پس از عمل، احتمال خونریزى، ترشح، عفونت و از کارافتادگى همراه بوده و نیاز به مراقبت هاى طولانى مدت دارند، لذا تلاش هاى زیادى براى مهار بیمارى هموروئید به روش هاى متعدد سرپایى از قبیل کوتر کردن، منجمد کردن، رابر بند لیگاتور و سایر روش ها بوده است. ولیکن هیچکدام درمان قطعى براى تمام هموروئیدها نبوده و اکثر این روش ها محدودیت هایى دارند.
 
3- جراحی : این نوع درمان ها معمولاً برای موارد حاد بواسیر توصیه می شوند و شامل انواع زیر هستند:
- بستن رگ: یک بند لاستیکی به دور بواسیر بسته می شود تا ورود جریان خون به آن را متوقف کند. پس از چند روز، بواسیر و بند لاستیکی خشک و چروک شده و می افتند، اما ممکن است هفته ها طول بکشد تا ناحیه ی آسیب دیده به طور کامل درمان شود. این روش معمولاً بسیار دردناک و همراه با خونریزی است.
- تصلب درمانی: یک محلول شیمیایی به داخل رگ تزریق می شود تا بواسیر را جمع کرده و کوچک کند.
- انعقاد: از یک لیزر برای سوزاندن و جمع کردن بافت های بواسیری استفاده می شود.
- بواسیر برداری: این روش معمولاً موقع پایین افتادن بواسیر استفاده می شود. این روش به صورت عمل جراحی انجام می شود که نیاز به بستری شدن دارد.

 

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 151 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت: 12:27

زخم مقعد باعث ایجاد درد در اطراف مقعد می شود. این درد زمان دفع مدفوع شدیدتر می شود.در اغلب افراد، این بیماری در عرض یک تا دو هفته درمان می شود، اما در برای افراد دیگر درمان آن بیشتر طول می کشد. درمان شقاق شامل تسکین درد و نرم کردن مدفوع برای به راحتی عبور کردن مدفوع از مقعد تا زمان بهبودی شقاق می شود. فیشری که بیش از شش هفته طول بکشد، شقاق مقعد مزمن نامیده می شود و روش های درمانی مخصوص آن شامل پماد شل سازی عضلات مقعد و جراحی می شود.

زخم های مقعد را بایستی هر چه سریعتر درمان کرد زیرا در مکان کثیفی قرار دارد و در اثر تماس با میکروب های سمی روده آلوده شده و عفونی میگردد.لذا بایستی به درمان صحیح و مؤثری اقدام کرد.

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 109 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت: 12:25

این بیماری بیشتر در افراد پر مو دیده می شودو بیشتر شامل حال کسانی است که شغلهای نشسته دارند به همین علت به آن بیماری رانندگان هم گفته می شود. بیشتر بیماران مبتلا به کیست مویی هنگامی مراجعه می کنند که که مو وارد بدن شده و یک عفونت موضعی ایجاد کند و به فولیکولیت تبدیل شده و بعد از آن به مرور زمان بصورت یک آبسه در آید و موجب درد و توده پشت(بالای شکاف باسن ) می گردد. بیمار موقع نشستن درد دارد. در این مرحله که فاز حاد بیماری است،آبسه باید تخلیه شودو اینکار با بی حسی موضعی و شکاف روی آن و خارج کردن ترشحات و چرک صورت می گیرد. و بیمار با دستور شستشوی روزانه مرخص می شود . و در مرحله بعدی که بعد از چند هفته است بیمار باید جهت جراحی اصلی مراجعه کند

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 135 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت: 12:21

این بیماری اغلب ناشی‌ از آبسه مقعدی می‌باشد که عارضه‌ای چرکی و حاد می باشد که طی‌ آن محفظه‌ای چرکی و عفونی‌ در نزدیک مقعد به وجود میاید. به دنبال آبسه مقعد، فیستول به وجود میاید. در اثر فیستول مجراها یی زیر پوست تشکیل میشوند و غدد عفونی‌ را مسدود میسازند. این مجرا‌ها میتوانند عامل ترشحات دائمی باشند.فیستول میتواند به دنبال آبسه مقعد یا بدون وجود آن‌ تشکیل شود

علایم فیستول

  • برجستگی‌های دردناک و سفت در اطراف مقعد
  • سوزش و خارش ناشی‌ از ترشحات اطراف مقعد
  • درد در هنگام مدفوع

روش ‌های معاینه

  • صحبت با بیمار
  • معیانه و بررسی‌ رکتوم
  • معاینات پروکتولوژی


روش‌های درمان و تراپی

بهترین درمان انتخابی عمل جراحی و برداشتن فیستول میباشد.این روش از گسترش عفونت و فیستول جلوگیری می‌کند.

درمان‌های جانبی

  • نشستن در وان آب
  • بهداشت مقعد
سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 100 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت: 12:19

جلوی‌ بروز یبوست‌ را با اقدامات‌ زیر بگیرید: ـ روزانه‌ حداقل‌ ۸ لیوان‌ آب‌ بنوشید. ـ غذای‌ پرفیبر مصرف‌ نمایید. ـ در صورت‌ لزوم‌، از داروهای‌ شل‌کننده‌ مدفوع‌ یا مسهل‌ها استفاده‌ نمایید.
به‌ هنگام‌ اجابت‌ مزاج‌، فشار بیش‌ از اندازه‌ وارد نیاورید  عواقب‌ مورد انتظار

اغلب‌ بزرگسالان‌ در عرض‌ ۶-۴ هفته‌ با درمان‌ خوب‌ می‌شوند، به‌ نحوی‌ که‌ دیگر به‌ جراحی‌ نیازی‌ نخواهد بود. اغلب‌ شیرخواران‌ و کودکان‌ کم‌ سن‌، بعد از شل‌ کردن‌ مدفوع‌ بهبود می‌یابند.

* عوارض‌ احتمالی‌

تشکیل‌ جوشگاه‌ در محل‌ زخم‌ به‌ نحوی‌ که‌ دفع‌ مدفوع‌ را با مشکل‌ روبرو کند.

* تشخیص :

اقدامات تشخیصی کاملتر در مواردی لازم است که علل دیگری مانند کرون یا سوء استفاده جنسی برای ایجاد شقاق مطرح باشد و انجام این اقدامات بر حسب مورد ، توسط پزشک معالج طراحی می شود .

شقاق های معمولی عموما در پایین یابالای ( ساعت ۱۲ و ۶ ) سوراخ مقعد بوده و اگر شقاق در جای دیگری دیده شود باید به فکر علل غیر معمول مانند کرون یا سوء استفاده جنسی بود .

مصرف پمادهای مسکن ، ضد التهاب ، استروئیدها (مانند هیدروکورتیزون و بتامتازون ) و پمادهای ضد بواسیر ( آنتی همورئیدها ) در بهبود شقاق نقش ندارد .

درکودکان مبتلا به نوع مزمن شقاق که بادرمانهای طبی بهبود نیافته است شل و گشادکردن عضله اسفنکتری مقعد توسط والدین به طور روزانه و به روشی که پزشک آموزش می دهد معمولا باعث بهبود شقاق شده و نیاز به جراحی را مرتفع می سازد .

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 134 تاريخ : چهارشنبه 20 بهمن 1395 ساعت: 12:14

تکنیک (SUT) چیست؟
در روش(SUT)  دیگر نیازی به تیغ جراحی، بیهوشی، به جا ماندن اسکار، برش  نبوده و هیچ گونه عوارضی نداشته ؛ مامی توانیم، به وسیله، دستگاههای تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین مجرب، برداشت و پیوند مو راتا  14000 هزار تار موی واقعی، که 3 برابر نسبت به روشهای قدیمی می باشد را انجام دهیم . همانطور که در عکس های قسمت گالری ملاحظه می کنید. در این تکنیک جدید شما شاهد خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا هستید، تا جایی که هیچ کس قادر به تشخیص کاشت زنده و پیوند موی طبیعی شما نیست. دیگر مانند روش های سنتی (FIT) و (FUT) نیازی به جلسات مكرر، شاهد زمانه طولانی برداشت و كاشت مو و خستگی بیمار نمی باشیم. از جمله مزایای این تكنیك، بدون جراحی، خونریزی و درد، آن است شاهد هیچ گونه اسكاری چه در قسمت برداشت و چه در قسمت موهای كاشته شده نمی باشیم، در این متد می توانیم، تراكمی سه برابری نسبت به روش های سنتی (FIT) و (FUT)  را انجام دهیم. كه  کاشت14000تار مو را در یك جلسه شاهد هستیم، همچنین لازم بذكر است این تكنیك به روز ترین متد روز امریكا واروپا است. از مزایای این تكنیك طبیعی بودن خط رویش،  مهندسی آن توسط تیم مجرب كاشت مو ، تراكم بالای مو در این روش، انجام آن در یك جلسه ومشاهده كردن موهای كاشته شده بعد از كاشت موی طبیعی كه بصورت یك سانتی است. همچنین در تكنیك كاشت موی (SUT ) پرطی و از بین رفتن فولیكولهای برداشت شده به صفر می رسند. زیرا طی یك فرآینده برداشت و فریز كردن فولیكولهای موی شخص تمامی برداشت سالم مانده و توسط متخصص بصورت بسیار ظریف و با دقت بالایی در محل مورد نیاز پیوند داده می شوند، پس از انجام کاشت مو،  توسط دستگاهای لیزری این مرکز، تحریک و رشد سریع مو، تقویت ورشد مجدد مو ها شخص را نیز  شاهد هستیم تكنیك (SUT ) موفق ترین روش کاشت مو بوده، واندازه تراكم مورد نیاز ، توضیح داده شده توسط مشاورین این مركز با نرم افزارهای خاص به بیمار نشان داده می شود.  شما عزیزان میتوانید عكس های قبل و بعد بیماران این مركز را در قسمت گالری (SUT) دیده، تفاوت این متد رابا دیگر متدهای رایج مقایسه نمایدو تحولی در امر كاشت موی زنده و قابل رشد را كاملاً حس كنید.

معمولا در یک جلسه چند تار مو می‌توان کاشت؟ هر چه تراکم میزان موهای پشت سر شخص بیشتر باشد، تعداد واحدهای فولیکول مو نیز بیشتر می‌شود. ممکن  است مویی که از پشت سر برداشته می‌شود تک دانه و یا چند دانه‌ای باشد.

 

vanak.clinic /کاشت-موی-sut/

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت: 18:11

کاشت ابرو با تکنیک جدید(SUT) 

در این روش ما کاملا به شما این اطمینان را می دهیم. در یک جلسه و با روشی کاملا بدون درد وعوارض جانبی   کاشت مو را انجام می دهیم، که همانطور که در عکس های قسمت گالری کاشت ابرو شاهد آن هستید ما می توانیم کاشت ابروی شما را در یک جلسه و کاملا بدون کوتاهی موها و زیر نظر متخصصین مجرب پوست و مو که با ظاهری بسیار طبیعی و خواب و مدل دلخواه شما می باشد انجام دهیم . توجه داشته باشید، این روش کاملا معتبر و دارای ضمانت است.( نکته: برای کسانی که قبلا ابروهای خود را تاتو کرده اند، اگر بر روی آن مدل بخواهند کاشت ابرو کنند، نیازی به پاک کردن تاتوی خود ندارند.) ظرافت این تکنیک به قدری است که ما قادر هستیم، کاشت مژه را برای اولین بار در ایران به طور طبیعی، وبا ظاهری بسیار زیبا انجام دهیم.

عوارض کاشت ابروبا تکنیک های رایج( FUT) 

در این روش مراجعه کننده، کاشت ابرو با درد و بجا ماندن اسکار در پشت سر وشاهد تورم و کبودی و درد شدید در قسمت ابروها و چشمها می باشد. که پس از طی کردن دوره شش ماهه، رشد ابروها کامل می شود. شاهد رشد موهای ضخیم ونامنظم بوده، وهمچنین ظاهره غیره طبیعی ابرو را مشاهده می کنیم، که اطرافیان شخص متوجه کاشت ابروی او شده که در نهایت اثرات جبران ناپذیری را دنبال دارد.

همچنین ما این اطمینان را به شما میدهیم که کاشت ابرو به روش SUT هیچ کدام یک از این عوارض را ندارد و در یک جلسه و کاملا بدون کوتاهی موها و زیر نظر متخصصین مجرب پوست و مو که با ظاهری بسیار طبیعی و خواب و مدل دلخواه شما می باشد

 

/کاشت-ابرو/vanak.clinic 

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 133 تاريخ : دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت: 18:09

تکنیک BHT چیست؟

در این قسمت اطلاعات پایه ای و الفبایی کاشت مو به روش BHT را برای شما عزیزان شرح میدهیم.

کاشت مو به روش BHT یکی از روش هایی است که نیاز به دقت و ظرافت دارد زیرا در مواقع لزوم و ضروری از این روش کاشت مو استفاده میکنند

بطور کلی:

BHT مخفف عبارت body hair trans  است که در پارسی آنرا برداشت مو از بدن ترجمه می کنند.

در روشهای کاشت مو مهمترین رکن دارا بودن بانک موی مناسب است یعنی فردی که تمایل به کاشت مو دارد باید بانک موی کافی و مناسبی داشته باشد که بتوان از موهای پشت سر موها را برداشت کرد و در نواحی که ریزش مو رخ داده است کاشت مو را انجام داد  ولی  در برخی از موارد پیش می آید که فرد بانک موی ناکافی و یا ضعیفی دارد و تقریبا انجام برداشت از نواحی پشت سر وی امکان پذیر نیست یا اینکه نتیجه دلخواه به ثمر نمیرسد در این مواقع برای پر کردن موها و رسیدن به تعداد تار موی ممکنه از  سایر نقاط تنه یا بدن مانند : نواحی اطراف قفسه سینه ، کتف ، ران و کمر را با ابزاری مخصوص برداشت می کنند  و آنها را لا به لای موهای کاشته شده می کارند .

شایان ذکر است که برای انجام کاشت مو به روش BHT باید فرد شرایط انجام این روش را دارا باشد .

 

vanak.clinic /کاشت-موی-bht/

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت: 18:07

کاشت مژه با تکنیک جدیدSUT :
این تکنیک در کلینیک کاشت مژه کاملا تخصصی و مجهز با دستگاهای تمام اتوماتیک که زیر نظر متخصصین مجرب این مرکزبوده انجام میشود.

 این متد تحولی نورا در پیوند مژه طبیعی و قابل رشد که با ظرافتی فوق العاده و خواب وهمانند رویش مژه طبیعی میباشد را انجام پذیر کرده است.

همچنین میشود از مزایای این تکنیک گفت

 که دیگر نیازی به کوتاهی موهای شخص نبوده - همچنین شما عزیزان رویت مژه های کاشته شده خود و تراکم ان را در همان روز کاشت شاهد هستید زیرا با این تکنیک میتوانیم مژه  را تا بلندی 2 سانتی متری پیوند زنیم .

نکته:لازم بذکراست که این تکنیک کاملا قابل رشد بوده و براي اولين بار در ايران كاشت مژه قابل رشد با اين كيفيت حتي براي افرادي كه از مژهاي كم تراكم خود رنج ميبرند هم انجام ميشود .

 

/کاشت-مژه/vanak.clinic 

سلامت و پزشکی...
ما را در سایت سلامت و پزشکی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مهدی پدرام اصل medicalhealth بازدید : 124 تاريخ : دوشنبه 4 بهمن 1395 ساعت: 18:05